Tre av fyra

Idag liksom många andra eftermiddagar på jobbet så hade jag sommarpratarna i P1 på i bakgrunden. Idag var det Marianne Mörck, en skådespelare och operasångare som jag aldrig hört talas om tidigare som pratade.
 
Något jag verkligen tyckte om var detta:
 
"Jag hoppas att ni har drömmar, och jag hoppas att ni förverkligar så många som möjligt av dom. Om ni bara tänker nu, tänk på vad ni skulle vilja göra så är det säkert tre av fyra som ni kan leva ut. Det är bara vi själva som stoppar oss, och det har vi nedärvt på något sätt. Inte kan jag... Joho, det kan vi!"
 
Så enkelt, men ändå värt att upprepa då jag tror att jag själv, åtminstone tidigare, varit en mästare på att stoppa mig själv och antagligen helt i onödan. Det var ett varmt och härligt sommarprat i övrigt också, med små roliga anektdoter. Jag är nog närapå sist att hoppa på tåget så att säga, men tycker jäkligt bra om det här med sommarpratarna. Tur det när alla andra av mina favoritradioprogram gör uppehåll över sommaren.
 
 
 
Lycka, Rekommenderas | Drömmar, Marianne Mörck, Sommarprat | |
Upp